Pro školy a pedagogy
Současné vizuální umění chceme nejmladší generaci zprostředkovat hravou a experimentální formou. Prostřednictvím edukačních aktivit k jednotlivým výstavám rozvíjíme fantazii, porozumění světu a vztah ke kultuře a aktuálním společenským tématům. V programech klademe důraz na prožitek a přímý kontakt s nevšedními materiály.
Děti mají možnost objevovat, jak díla a instalace vznikají, dešifrovat jednotlivé přístupy vystavujících umělců a na vlastní kůži si vyzkoušet techniky a postupy. Program se koná venku před pasáží Galerie Dukla nebo přímo u vás ve škole a rádi jej přizpůsobíme na míru potřebám dětí a školy.
Účastníky workshopů provádí lektorka Ivana Sikulová Křížková. Pokud máte zájem o edukaci pro vaši školu nebo třídu, kontaktujte nás ideálně 3-4 týdny předem.
Programy jsou pro děti zdarma díky podpoře Ministerstva kultury a Městského obvodu Ostrava-Poruba.
Programy
-
-
-
Edukační program k výstavě Denní chleba umělců Filipa Nádvorníka a Petra Švolby
Jaký je můj „denní chleba” a v co bych jej mohl přetvořit? Umím pracovat s řemeslným nářadím a dovedl bych být osadníkem nebo farmářem? Edukační program k výstavě Denní chleba umělců Filipa Nádvorníka a Petra Švolby přenesl děti na pomyslnou farmu a nekonečnou prérii divokého západu.
-
Edukační program k výstavě Včera neboli~í dnes umělkyň Dominiky Goralske, Lenky Škutové a Lívie Škutové
Které vzpomínky si v hlavě uchovávám a na které už si večer nevzpomenu? Jak si „zapisujeme” vzpomínky a události? Během edukačního programu k výstavě Včera neboli~í dnes umělkyň Dominiky Goralske, Lenky Škutové a Lívie Škutové si děti mohly zažít, jak funguje (a taky někdy nefunguje) naše paměť.
-
Edukační program k výstavě Aspirace jako past, aspirace jako ctnost umělce Jirky Skály
Tajemno, záhady, zastření… Tato témata se stala hlavní osou edukačního programu k výstavě Jirky Skály „Aspirace jako past, aspirace jako ctnost“. Jak na mě výstava zapůsobila? Jak si vysvětluji rozostřené postavy a jaké myšlenky mě při pohledu na ně napadly? Jaký význam pro mě má slovo „aspirace“? To byly úvodní otázky, které lektorka Ivana Sikulová položila žákům na začátku programu. Vzhledem k chladnému počasí se edukace konaly ve školních prostorách, přičemž obsah programu byl přizpůsobován věku dětí. -
Workshop pro školy k výstavě Gravitace pásu, periferní zdroje umělců Barbory Dayef, Nikoly Rácové a Jiřího Poláka
Proměna výstavního prostoru v pracoviště, transformace školáků v pracující a vnímání nástroje jako uměleckého objektu. Výtvarný workshop k výstavě Gravitace pásu, periferní zdroje umožnil žákům základních škol přiřadit artefaktům a materiálům spojených s průmyslovou výrobou novou, estetickou hodnotu.
-
-